Badanie potencjału i badanie kompetencji
Badanie kompetencji pracowników a rozwój firmy
Kompetencje pracowników to atrybuty , które decydują o możliwości realizacji strategii firmy, w której są oni zatrudnieni. Od tego jakie kompetencje posiada dana osoba zależy, jak i czy będzie realizowała założone cele i przyczyniała się do rozwoju firmy. Badanie kompetencji pracowników pozwala wyznaczać obszary, w których będą się oni rozwijać, a także deficyty, które należy podnieść.
Badanie kompetencji pracowników jest dla Ciebie, jeśli:
- jesteś przedsiębiorcą i zależy Ci na wynikach i realizacji zamierzeń biznesowych
- jesteś klientem indywidualnym i chcesz poznać swój potencjał, poznać możliwości lub dokonać zmiany w życiu zawodowym
Metody badania kompetencji pracowników:
- Dobierane indywidualnie baterie testów psychologicznych , atestowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne
- Obserwacja sytuacji naturalnych oraz eksperymentalnych (case study)
- Pogłębione, zindywidualizowane wywiady
Efekty badania kompetencji:
Efektem badania kompetencji pracowników jest mapa mocnych i słabych stron, dzięki której możliwe jest wyznaczenie ścieżki rozwoju oraz kierunku szkoleń lub coachingu.
Badanie potencjału i kompetencji pracowników pozwala na poznanie:
- Typów reakcji na stres, kryzys i inne nieprzewidywalne sytuacje
- Stopnia sumienności i terminowości
- Osobistych wartości i ich odniesienia do wartości firmy
- Skuteczne i trafne drogowskazy motywowania siebie i innych
- Ukrytych talentów